Taxpayers finance anti-Soros rant

|

President Donald Trump on Friday spoke out against “political violence,” but then minutes later repeated the phrase “lock him up” in response to followers chanting that George Soros be jailed.
Soros is a philanthropist who has given away more than $32 billion to finance his Open Society Foundations, which “have supported individuals and organizations across the globe fighting for freedom of expression, accountable government, and societies that promote justice and equality.”
Trump calls Soros a “globalist,” which some critics see as an anti-Semitic slur.
On Friday, the FBI accused Trump supporter Cesar Sayoc, Jr., 56, of mailing pipebombs to at least a dozen of the president’s critics, including Soros.

George Soros, March 2013

Even before the arrest, taxpayer-financed Radio & TV Martí was preaching the supposed evils of Soros.
In June, a 15-minute was broadcast “incendiary allegations” about Soros “without evidence to support them,” wrote Phil Peters, a former State Department official.
Peters posted a copy of the broadcast after Radio & TV Martí removed the original. He said the program does not include a “rebuttal by Soros or his associates, or any indication that they were offered such an opportunity. That’s a 15-minute smear, not journalism.”
He wrote:

The words and images make clear what Radio/TV Marti wants its Cuban and Latin American audience to think about Soros: that he is a Jew who caused the 2008 financial crisis; that he talks about democracy and open societies but his real motive is to make money and to “loot” countries or to pursue other concealed objectives; that he is a man of “lethal influence” who spreads chaos and instability wherever he works.
Inside the U.S. government, Radio/TV Marti is termed a “surrogate” broadcaster; its purpose is to demonstrate how a free press would cover the news in Cuba if it were permitted to exist. Heaven help Cuba if its media ever emulate the crew in Miami that produced this slime, or the editors who gave it the green light.
Another question is how the idea came about in the first place, because while the reporters and executives in the Miami newsroom of Radio/TV Marti executed it, it’s inconceivable that they cooked it up. The idea surely came from elsewhere, and it had to be carefully taught.

I wonder if the anti-Soros rant violates the guidelines or policies of the U.S. Agency for Global Media, formerly called the Broadcasting Board of Governors, which oversees Radio & TV Martí.
The BBG operates under the Smith-Mundt Act. Section 208 of the law states:

No funds authorized to be appropriated to the Department of State or the Broadcasting Board of Governors shall be used to influence public opinion in the United States. This section shall apply only to programs carried out pursuant to the United States Information and Educational Exchange Act of 1948 (22 U.S.C. 1431 et seq.), the United States International Broadcasting Act of 1994 (22 U.S.C. 6201 et seq.), the Radio Broadcasting to Cuba Act (22 U.S.C. 1465 et seq.), and the Television Broadcasting to Cuba Act (22 U.S.C. 1465aa et seq.).

See below for additional points of view about Soros in Latin America:

And here’s a piece in Mother Jones about the Radio & TV Martí broadcast:

RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Twitter
Visit Us
Instagram

Leave a Comment